25 Aralık 2011 Pazar

Gelişim Alanları sayfa 96

Çocukların bilişsel gelişimim özellikleri:

Bu dönemden itibaren zıtlık ilişkisi, sayı, zaman, mekân, boyut, hacim ve uzaklık kavramları çocuğun zihninde yer etmeye başlar. Madde, uzunluk korunumu, alan, ağırlık ve hacim korunumları nitelik değişmezliği ve sayıların korunumu kazanılır. Çocuk böylece önceki dönemde algılayamadığı tersine dönebilirlik özelliğini artık algılar. Bir dizi parça nesneyi belirli bir ilişkiye göre düzene koyabilir. Sıralama, sınıflandırma, karşılaştırma gibi işlemleri daha başarılı yapar. Derslerde somut nesneler ve gözlem yoluyla yapılan çalışma ve incelemeler, bu gelişimi hızlandırır, somut düşünceyi geliştirir.
Bu gelişmelerin sonucunda çocuk, nesneler arasındaki farkları ve benzerlikleri kavrar, nesneleri farklı özellikleriyle birlikte tanımlar. Örneğin önceki dönemde topu sadece oynanan bir şey olarak görürken bundan böyle şekli, boyutu, rengi gibi özellikleriyle tarif eder. Problemleri kişisel girişimleriyle çözme yeteneği yüksek düzeyde gelişir. Ancak henüz soyut olguları kavrayamaz.
Bu dönemde benmerkezlilik azaldığı için çocuk olgulara karşı farklı bakış açıları geliştirir. Sonuca ulaşmak için çözümlemeyi nasıl kullanacağını öğrenir.
Dönemin sonunda somut düşünce ve işlemlerden soyut olanlara doğru bir dönüşüm görülür. Somut eşya ve olayların gerisindeki görünmeyen gerçeklerle ilgili bilinenlerden yola çıkarak yapılan tahminlerin (yordama) yanında bazı olasılıkları hesaba katıcı, esnek bir düşünce biçimi ortaya çıkmaya başlar.
Araştırarak bulduğum etkinlik fotoğrafları:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder